最後に、TNR活動における行政機関としての動物管理機関(animal control agencies)の役割について、Bryan Kortis (2014)の” PetSmart Charities Community TNR: Tactics and Tools”から引用して締めくくりたいと思います。諸般の事情により、行政機関が直接TNRに関わることはなかなか難しいのですが、後方支援ならできると思います。
耳カット猫の返還
An animal control agency can hasten the progress of a grassroots TNR program even if it is not actively involved in the trapping and releasing of free-roaming cats. As discussed, the return of eartipped cats to their colonies after they have been turned in to an animal control shelter will both save cats’ lives and build confidence among caretakers. This safety net requires the animal control agency to promptly notify the TNR program’s lead agency when eartipped cats are intaked.
動物管理機関は、外猫の捕獲や返還に積極的に関与していなくても、草の根のTNR活動の進行を早めることができます。前述の通り、動物管理機関に引き渡された耳カット猫をコロニーに戻すことは、猫の命を救うとともに、世話人たちの信頼を高めることになります。この安全策においては、耳カット猫が収容された場合、動物管理機関はTNR活動の幹事機関に速やかに通知する必要があります。(p114)
外猫の管理方針の策定
Aligning its policies in support of TNR is another important role an animal control agency can play. These new policies could include not sending out officers to trap cats, not picking up cats trapped by others unless the cat is injured or ill or there is a public health risk and only lending out traps for TNR purposes. This sends a clear message to the community that the correct way to handle free-roaming cats is with TNR and if residents want to take another approach, they will have to do so at their own time and expense.
TNRを支援するために方針を一致させることも、動物管理機関が果たすべき重要な役割の一つです。この新しい方針には、職員が猫を捕獲しない、猫が怪我や病気をしていたり公衆衛生上のリスクがある場合を除き、他の人が捕らえた猫を引き取らない、TNR目的のみに捕獲器をを貸し出す、などが含まれるかもしれません。これは、外猫を管理する正しい方法はTNRであり、もし住民が他の方法を取りたければ、自分たちの時間と費用で実施しなければならないという明確なメッセージを地域社会に送るものです。(p114)
TNRの普及活動
Animal control can also refer callers with complaints about cats to the TNR program, making it clear there is an alternative available besides removal. Finally, because of their professional standing, animal control officers and agency officials can be among the most persuasive advocates when it comes to educating residents and property owners about TNR.
また動物管理機関は、猫に関する苦情の電話を受けた人にTNR活動を紹介し、駆除以外の選択肢もあることを明確にすることができます。最後に、動物管理機関の職員は、その専門的な立場から、TNRについて住民や所有者を教育する際に、最も説得力のある支持者となることができます。(p114)