MASH(仮設施設における猫の「一斉手術」)の術後ケアについて、White(2020)(https://ergovet.com/mash-clinics/)の記述から見ていくことにします。
術後ケア(Post-operative care)
As with other clinic types, there is a need to develop a postoperative care plan for emergencies and client questions. In most cases, this is achieved by providing a phone number to clients to contact MASH clinic staff in case of questions or emergencies. This phone may be carried by a veterinarian or a technician who can answer client questions and concerns and triage cases requiring veterinary care. For independent MASH clinics, administrative staff may carry this phone, triage calls, and refer medical questions to a veterinarian.
他の種類のクリニックと同様に、緊急事態やクライアントの質問に対する術後ケアプランを作成する必要があります。ほとんどの場合、これは、質問や緊急時に、クライアントがMASHクリニックのスタッフに連絡するための電話番号を提供することで行われます。この電話は、クライアントの質問や懸念に答えることができる獣医師または獣医看護師、および獣医師の治療を必要とするケースのトリアージを行ったりすることができます。独立型MASHクリニックの場合、管理スタッフはこの電話を携帯し、電話でトリアージを行い、医学的質問を獣医師につなぐことができます。
【のらぬこの一言】
MASHは仮設会場で行う手術ですので、術後に何かあった場合どこに相談すればよいかという問題が生じます。あらかじめ執刀医の電話番号を教えておいて直接対応できればよいですが、そうではない場合スタッフがいったん電話を受け、必要があると判断されれば獣医師に電話をつなぐという方法もあります。
Emergencies and rechecks will generally need to be seen by outside veterinary hospitals, as the MASH staff may be distant from the animal in question and may have no available facility in which to see patient rechecks. It is up to the MASH program to set policies with regards to client reimbursement or payment to outside veterinary hospitals seeing MASH clients. In many MASH clinics, as with other HQHVSN clinics, outside care is reimbursed if related to the surgical or anesthetic procedure, and if the client has generally followed post-operative instructions.
MASHスタッフは問題となっている動物からすでに離れている可能性があり、患者の再診のために利用可能な施設がない可能性があるため、緊急対応や再診は通常、外部の動物病院に依頼する必要があります。MASHのクライアントを診察する外部の動物病院への支払いやクライアントへの払い戻しに関する方針を設定するのは、MASHプログラム次第です。多くのMASHクリニックでは、他のHQHVSNクリニックと同様に、手術または麻酔に関連する場合、およびクライアントが一般的に術後の指示に従っている場合、かかった治療費が払い戻されます。